Proyecto Colombia: #001 - Por qué Colombia?

by Homero Graco


Hi readers! I'm Back from a loong time (not so long) without posts! 

But this was for a good reason: I finally get everything prepared for my first internship, I am going to Medellín - Colombia in the next month!

- Yep, ok. But why Colombia? Are you crazy man? Leaving Brazil, beaches, girls, food, work, all your life, to live in Co-lom-bia?

The question above is representative of what most of my family and friends told to me. I will try to explain in simple words why I've chosen this country.

1) Last year I knew many people from all parts of the World. And (sorry all the others) the Colombians was the most friendly, happy and funny, hands down.

2) Colombian economy grew a lot the last years and now the country has the second and third largest economy in South America and Latinamerica, respectively. It's even called "The Colombian Miracle"!

3) The Colombian girls are hot. It's NSFW, so I'll not put a link for you, just search on Google to see :)

4) The country is bordered by the Caribbean Sea.

5) They have one of the most, if not the most, cleaner Spanish of all hispano-speaker countries. And this is good for my learnship!

6) I am going to work in two different projects with people from many countries (Thanks AIESEC, I'm so grateful!) !

- Ok, ok, stop! You win! I am convinced!

Will be an excellent opportunity to develop myself, make new friends, up my Spanish and English levels (and hopefully German) while having much fun and new discoveries every day.

My total time in Colombia will be 5 months, and I am going to live in Medellín, which is a well developed city. The transportation system, for example, is very complete, including a metro line and cable cars.

The Beautifull Medellín. Copyright: Wikipedia.

I could write the entire day about all the good things that Colombia have. I'm very excited with this internship that will certainly be the first of many! 




These days I was thinking about all my happiness that I feel because of this travel, and I concluded that every people have to change their life sometimes. It's good to face completely unknown situations and at the end be a winner. It's motivational, it's inspiring, it is what make us alive.

My decision was made. Wait for me, Colombia!

______________________________

Olá leitores! Estou de volta após um loongo tempo (nem tão longo) sem posts!

Mas isso foi por uma boa razão: Eu finalmente consegui tudo preparado para o meu primeito intercâmbio, estou indo para Medellín - Colômbia no próximo mês!

- Aham. Mas porque Colômbia? Você está louco, cara? Deixando o Brasil, praias, mulheres, comida, trabalho, toda a sua vida, para viver na Co-lôm-bia?

A questão acima é representativa do que a maioria de meus familiares e amigos disseram. Eu vou tentar explicar em palavras simples o porquê de eu ter escolhido esse país.

1) No ano passado eu conheci muitas pessoas de várias partes do Mundo. E (me desculpem os outros) os Colombianos foram os mais amigáveis, alegres e engraçados, ponto final.


2) A economia Colombiana cresceu muito nos últimos anos e agora o país tem a segunda e terceira maior economia na América do Sul e América Latina, respectivamente. Inclusive é chamada de "O Milagre Colombiano"!

3) As mulheres Colombianas são gostosas. É NSFW, então não vou colocar um link pra você, apenas pesquise no Google pra ver :)

4) O país é banhado pelo Mar do Caribe.

5) Eles possuem um dos mais, senão o mais, limpo Espanhol de todos os países hispano-falantes. E isso é bom para o meu aprendizado!

6) Estou indo trabalhar em dois diferentes projetos com pessoas de vários países (Obrigado AIESEC, eu sou muito grato!) !

- Tá bom, chega! Você venceu! Estou convencido!

Será uma excelente oportunidade para me desenvolver, fazer novos amigos, melhorar meu Espanhol e Inglês (quiçá Alemão) enquanto terei muita diversão e novas descobertas todos os dias.

Meu tempo total na Colômbia será de 5 meses, e estou indo morar em Medellín, que é uma cidade bem desenvolvida. O sistema de transporte, por exemplo, é muito completo, incluindo linha de metrô e teleféricos.


The Metrocable



Eu poderia escrever o dia todo sobre todas as coisas boas que a Colômbia possui. Estou muito animado com esse intercâmbio que certamente será o primeiro de muitos!




Nesses dias tenho pensado sobre toda a felicidade que sinto por causa dessa viagem, e eu concluí que toda pessoa deve mudar sua vida de vez em quando. É legal encarar situações completamente desconhecidas e ao final ser o vencedor. É motivacional, é inspirador, é o que nos mantém vivos.

Minha decisão foi tomada. Espere por mim, Colômbia!