Please, stop.

by Homero Graco

Motivation


What is the main reason for you to keep moving? Why you are studying until late night? Why you are working at Saturday morning? Why you moved from your city to live without direct family support?

Sometimes I hear people complaining about things chosen by themselves.

- "Ohhh, I have an English class until 9 PM today, couldn't be worse."

- "I hate my work and my boss."

- "Today I had 2 tests, no lunch and a meeting. Now are 4 PM and the day doesn't ends!"

When I listen to or read this, I immediately think: where are our motivation? Or better, all this suffering at least will lead to a good result?

For me, makes absolutely no sense to complain about a subject that explains why you are living now. Think with me, if you work, study, pay your bills, etc, etc², etc³, and so on and this is not what you really want to do now, why continue?

Here are the options:

1) Your parents, friends, (boy)girlfriend choose what you have to do;

2) You don't know what you wanna do;

3) You don't believe in your own strengths.

It is time to stop and make your own life schedule. Have you ever thought what is your motivation? Maybe there is a child inside you who wants to live.

Stop studying English and go to guitar classes. Or think, what I want to achieve with this? Review your objectives. And please, stop complaining.

_____________________________________

Motivação


Pra você, qual é a principal razão para continuar seguindo? Porque você está estudando até tarde da noite? Porque você está trabalhando Sábado de manhã? Porque se mudou de sua cidade para viver sem o suporte direto da família?

Às vezes ouço pessoas reclamando de coisas escolhidas por elas mesmas.

- "Ai, eu tenho aula de Inglês até as 9 da noite, não poderia ser pior."

- "Eu odeio meu trabalho e meu chefe."

- "Hoje eu tive duas provas, nenhum almoço, e uma reunião. Agora são 4 da tarde e o dia não acaba!"

Quando escuto ou leio isso, penso imediatamente: onde está a nossa motivação? Ou melhor, todo esse sofrimento ao menos vai levar a algum resultado bom?

Para mim, não faz sentido algum reclamar de um assunto que explica por que vivemos. Pense comigo, se você trabalha, estuda, paga suas contas, etc, etc², etc³, e por aí vai, e isso não é exatamente o que você quer agora, pra que continuar?

Aqui estão as opções:

1) Seus pais, amigos, namorada(o) escolhem o que você deve fazer;

2) Você não sabe o que quer fazer da vida;

3) Você não acredita em suas fortalezas.

É hora de parar e fazer o planejamento de sua própria vida. Você já pensou qual é a sua motivação? Talvez exista uma criança aí dentro que queira viver.

Pare de estudar Inglês e vá aprender a tocar violão. Ou então pense, o que quero alcançar com isso? Reveja seus objetivos. E por favor, pare de reclamar.